Situace:
Vedoucí týmu v organizaci dlouhodobě toleroval jednoho kolegu, který nedodržoval pracovní dobu a běžná pravidla. Přestože podával dobrý výkon, tým si začal stěžovat (ne přímo, ale formou ironie, zpětné vazby mezi řádky, pasivity a formou “drbů”).
Dopad:
Začala se vytrácet motivace, padala energie. Lidé, kteří do té doby pracovali s nasazením, začali ztrácet chuť i důvěru ve vedení. Ztrácela se angažovat a lidé byli naštvaní. Napětí rostlo a mělo to velký vliv na výkon.
Řešení:
Facilitovaný rozhovor kolegy s vedoucí, i jednotlivými členy týmu.
Nastavení společného rámce. Co je výkon, co je důvěra, co je respekt.
Po zralé úvaze a rozhovoru s dotyčným došlo k ukončení spolupráce, lidsky, ale jasně.
Výsledek:
Vedoucí vedla s kolegou věcný, ale lidský rozhovor. Dívali se na realitu, dopad jeho chování i to, co to přináší ostatním. Dohodli se na ukončení spolupráce Tým se nadechl a získal stabilitu. Atmosféra se proměnila.Lidé nepotřebovali pochvalu. Potřebovali cítit, že vedení má strukturu a organizaci. Vedoucí posílila svou pozici, tým začal opět důvěřovat tomu, že pravidla platí pro všechny. Lidé dokonce vedocí ocenila, že byla jediná, kdo situaci vyřešil, protože bývalí lídr to přehlížel.
Program, který vám s tím pomůže: LÍDR S RESPEKTEM A JISTOTOU – 3 měsíční spolupráce pro ženy ve vedení, které chtějí vést s vnitřní pevností, profesionálně a beze strachu z konfliktů.